Winter? Lake Superior

19 mei 2023 - Thunder Bay, Canada

Hallo,

De sneeuw kraakte af en toe onder onze hardloopschoenen toen wij dit weggetje

IMG_20230516_132154

45 minuten op en neer liepen ( hobbelen) schitterend. We gingen met 12 graden die avond bij de Walmart slapen en werden met sneeuw op de camper en 1,5 graad wakker

IMG_20230516_121056_1

"Gisteren was het nog 18 graden" vertelde de man van het tankstation ( Rouyn-Noranda) laten we toch nog maar extra gas tanken: liever mee- verlegen dan om- verlegen.

Na ongeveer 150 km westwaarts door een prachtig besneeuwde omgeving namen we die sport pauze, nog net voor de grens met Ontario.

Het is hier gewoon schitterend rijden/ road trippen.

Pauze met een luxe lunch

IMG_20230517_140352

Men rijdt , net als in Nederland nèt even harder als de max snelheid, maar halen ons ruim in, ook die grote joekels, dus niet op z'n Frans ( zelfs niet in Québec!) De laatste paar honderd km's was 2 baans weg

IMG_20230517_144013

( richting Thunder Bay) maar prima te rijden ( 90 km/u , snelwegen , gescheiden rijbanen 110 km/u) .Naar mate we het binnenland inrijden neemt de dieselprijs toe :€1,15

Mooi overnachten en even plonsen in het meer waar het ijs nog oplag...........

IMG_20230517_164709

IMG_20230518_140821 ik zag ' m nog net oversteken, Marion nog een schim, echter niet te zien op de foto: een eland.

Constant borden langs de weg: pas op met donker voor de elanden.

Wat eigenlijk al vanaf Halifax opviel is de lage luchtvochtigheid: tussen de 25 en 40 %. De bomen waren bedekt met sneeuw maar op de weg was deze ws gewoon verdampt en gelukkig prima te rijden. Hebben we de truien niet voor niets mee.

Het landschap vertoont de laatste kilometers verdord gras wat net bevrijd is van het, waarschijnlijk , dikke pak sneeuw. De laatste plekjes sneeuw zijn aan het verdwijnen, aarzelend komen de eerste blaadjes aan de bomen, zal het dan toch nog voorjaar worden?

IMG_20230518_152808

Via een paar mooie overnachtingsplekken, hebben we afgelopen nacht geslapen op een kerkhof, maar wel een mooi uitzicht over het Lake Superior

IMG_20230519_094945IMG_20230518_171513

, 80 km voor Thunder Bay.

Thunder Bay ( nu 8 graden en nog spetterig) is doelwit van boodschappen doen en de camper servicen.

Goed weekend,

M&H

1. Luut:
    21 mei 2023
    Volgens mij wordt de reis net zo mooi als jullie vorige reis mooi omschreven en prachtige foto's