Van fris TB tot lekker warm Regina

23 mei 2023 - Regina, Canada

Hallo

Allereerst hartelijk dank voor de complimenten, complimenten die wij ook krijgen voor onze self made camper( thank you ! merci beaucoup !) van de diverse ( prettig nieuwsgierige ) Canadezen die even een praatje komen maken en een duistere kenteken plaat zien en geen idee hebben wat die NL sticker inhoudt. Bij de Fresh market in TB stopte een auto op de P bij ons : drukte zijn raampje open: " you're a long way from home!" : is getrouwd met een Enschedese, dus herkende onze kenteken plaat ( + een praatje).

In een fris(8 graden) en regenachtig Thunder Bay de eerder genoemde bezigheden uitgevoerd.

IMG_20230519_133010

Toch bij de Walmart een paar sweaters in " the clearance" gekocht. Maar goed ook want bij de overnachting vlakbij " the English River" was het zonnig en bijna 20 graden............... Maar ook nu geldt: liever mee verlegen...........

Het beslechten van de tijdzone net voorbij TB, de Eastern/Central tijdzone, kostte geen moeite, dus nu 7 uur met jullie.

Een stukje stappen naar die rivier

IMG_20230519_165354

bracht een kolonie aan teken mee terug op de kleding, ook nu weer een " clearance" toegepast. Opletten dus!!!!!!!

En voor dat je het weet zit je de volgende dag alweer in korte broek en T shirt en reden we een paar honderd kilometer door een, bij insiders bekend, Glaskogen- achtig gebied( Zweden) schitterend!!!!

IMG_20230520_094249

Op een zijweg van Highway 17 ( semi-verhard) onze sportieve bezigheden uitgevoerd ( ook net Glaskogen) tot even voorbij Kenora bij een boat launch

IMG_20230520_174413

overnacht (25 graden). De volgende ochtend op weg naar de Highway: daar steekt ie over, zo'n 100 meter voor ons : een zwarte beer !

Bij de verzorgings plaats aan het Falcon Lake/park waren diverse trails, dus de fietsen weer gepakt en een prachtig trail gefietst met af en toe pittige klimmetjes.

IMG_20230521_115637IMG_20230521_120710

Door naar Winnipeg ( midden van Canada) via de "Noordoostpolder" , overnacht in het Portage la Prairie ( park).:Camper  Incl. Mennonieten familie.

IMG_20230521_174437

De grond/ landbouw aarde is hier , Manitoba, ook van Saskatchewan zwart,

IMG_20230522_113703

overblijfselen / gevolg van de ijstijd vlgns 3 aardige geimmigreerde Indiërs, ook zijn de temperaturen hier -50 tot +50. Later op de dag vonden wij +32 een uitstekend compromis.

Het gebied vanaf Portage la Prairie tot hier, onze overnachtings plek , 20 km voor Regina, vlak/ licht glooiend,

IMG_20230521_152027

veelal rechte wegen met af en toe een lichte bocht ( waar je met een bord voor wordt gewaarschuwd). Geheel niet saai of eentonig: grassen, heel veel graan, wat nog moet groeien en plukjes bos.d

Als cadeau kregen wij nog een uur extra bij binnen rijden van Saskatchewan ( nu dus 8 uur verschil)

En overnacht in zo'n plukje bos, even voor Regina , in de winter een langlaufgebied

IMG_20230522_191306

Groetjes,

M&H

1. Aad:
    25 mei 2023
    wederom heel leuk om te lezen
    nog veel mooie kilometers
    groet
    Aad
  2. Luut:
    25 mei 2023
    Wat een prachtige verhaal en vooral wat jullie meemaken en vooral weer nieuwe indrukken Kijk weer uit naar de volgende reisverhalen
  3. Marja Verheul:
    27 mei 2023
    Hoi Hans en Marion
    Ik vind het ook mooi om te lezen en de foto’s te zien. Canada is nog zo onbekend voor mij. Hele fijne reis weer en tot het volgend verslag
    Groetjes van Marja V
  4. Luut:
    28 mei 2023
    Weer geweldig verhaal heb samen gelezen met Claire prachtig nog veel plezier samen en kijken weer naar de volgende verhaal en foto's